Bluffannonser med ovetande kändisar: ”Jätteallvarligt”
,5 min 4 sek
De lockar med falska annonser i sociala medier med ovetande kändisar. Men istället för flödande avkastning blir resultatet alltid detsamma - en rejäl blåsning. Förra året var det 3500 varningar om det här, en ökning med 25 procent på ett år, hos Finansinspektionen. Hör Lars Malmström, chef för konsumentavdelningen på Finansinspektionen, i spelaren ovan.
2 månader sedan
Bluffannonser med ovetande kändisar: ”Jätteallvarligt”
,5 min 4 sek
De lockar med falska annonser i sociala medier med ovetande kändisar. Men istället för flödande avkastning blir resultatet alltid detsamma - en rejäl blåsning. Förra året var det 3500 varningar om det här, en ökning med 25 procent på ett år, hos Finansinspektionen. Hör Lars Malmström, chef för konsumentavdelningen på Finansinspektionen, i spelaren ovan.
2 månader sedan